هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
مهندس نورموسوي: بالندگی کشور ایران مدیون خون شهدا و جانفشانی ایثارگران است

 

مهندس سید جلال نورموسوی مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان:
بالندگی کشور ایران مدیون خون شهدا و جانفشانی ایثارگران است
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان مراسم اختتامیه ی شانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی ایثارگران شرکت ملی گاز ایران با حضور آقايان بهروزی مشاور محترم وزیر نفت در امور ایثارگران، سروری رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران ، رحماني فرمانده حوزه بسيج شركت ملي گاز ايران ، نورموسوی مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان و با حضور مديران شركتهاي تابع وزارت نفت و جمعي از مسئولين استاني ، شهرستاني و ايثارگران  شرکت کننده در این دوره از مسابقات در سالن آمفی تئاتر مجموعه ی ورزشی آهوان چابکسر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ايران آقاي مجدیان سرپرست کل مسابقات فرهنگي- ورزشي ايثارگران ضمن قدر دانی از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات اظهار داشت : در این هفته 63 بازی فوتسال در قالب 23 تیم برگزارشد که منطقه 2 انتقال گاز قهرمان این دوره از مسابقات گردید، همچنین تیم های اصفهان و انتقال گاز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب نمودند و تیم گیلان نیز به عنوان بهترین تیم در رعایت اخلاق معرفی شد.
 محمدرضا مجدیان با تاکید بر اولین تجربه شرکت ملی گاز ایران در مسابقات دو میدانی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ایثارگران شرکت ملی گاز برای اولین بار در رشته دو میدانی به رقابت پرداختند که نمایندگان تیم های گاز اصفهان ، فجر جم و منطقه ی 8 گاز رسانی حائز مقام های اول تا سوم شدند.
سید جلال نورموسوی مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان طی سخنانی بالندگی کشور ایران را مدیون خون شهدا و جانفشانی ایثارگران دانست و گفت: امروز جانبازان و ایثارگران علیرغم همه مشکلات ، براي استمرار و تداوم راه شهدا با تلاش ایثارگرانه خود و بدون هیچگونه وقفه مشغول ارائه خدمات به ملت غیور ایران هستند.
همچنين مدیر عامل شرکت گاز گیلان عنوان كرد: با توجه به پژوهش های انجام شده در بخش ایثارگری ، مهمترین دغدغه ی ایثارگران عزیز مشکلات فرهنگی جامعه و خانواده است که مي بايست در برنامه ريزي ها به اين موضوع توجه شود.
در ادامه نورموسوی ورود فرزندان شهدا و جانبازان در شرکت ملی گاز ایران را زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست از مسئولين و دست اندركاران اين تصميم قدرداني كرد.
ايشان در پايان ضمن عذرخواهي از كاستي هاي اجراي اين المپياد فرصت بوجود آمده براي خدمت به ايثارگران را افتخار براي خود و همكاران دانست.
آقاي سروری رییس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی این دوره از مسابقات اظهار داشت : رقابت های ورزشی این دوره از مسابقات با توجه به نگرش فرهنگی ایثارگران بدور از هرگونه تنش ، مصدومیت و بسیار متفاوت تر ازدوره های گذشته برگزار شد.
 رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران دیدار با خانواده ی شهیدان شیرودی و املاکی را بسیار تاثیر گذار در این دوره از مسابقات دانست و گفت : اهمیت به نماز اول وقت ، برگزاری نماز جماعت و دیدار با خانواده ی شهدای این منطقه، حضور جانبازان با آسیب دیدگی بیش از 60 درصد در این دوره از مسابقات ،  فضایی بسیار معنوی و روحانی برای ایثارگران ایجاد کرده بود امید است در دوره های بعد شاهد استمرار این گونه فعالیت ها باشیم.
وی افزایش رشته های ورزشی در ارتقای سلامت جسمی و روحی ایثارگران را بسیار مهم شمرد و افزود:  از آنجایی که توسعه ی ورزش جانبازان مهم ترین رویکرد اینگونه مسابقات است ،ستاد امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران  آماده دریافت هرگونه نقطه نظر و پیشنهادات به صورت مکتوب از سوی جامعه جانبازان می باشد.
جناب آقاي بهروزی مشاور محترم وزیر نفت در امور ایثارگران با اشاره به اسارت شهید تندگویان وزیر وقت نفت و مقاومت جانانه ی رزمندگان در 8سال دفاع مقدس  اظهار داشت :در این جنگ نابرابر رزمندگان رشید اسلام 8 سال عاشقانه جنگیدند. و صنعت نفت ضمن تقدیم بیش از 1017 شهید ، 1200 آزاده ، و 10000 جانباز نهال انقلاب اسلامی آبیاری و خیال خام دشمن که در روزهای آغازین جنگ با اسیر کردن وزیر نفت ،خود را پیروز میدان می دانست باطل کردند.
مشاور محترم وزیر نفت دیدار مقام معظم رهبری با ایثارگران را زمینه ساز تکلیف رسیدگی ويژه به امور ايثارگران و جانبازان دانست.
ايشان در خصوص برگزاري مسابقات ايثارگران اعلام نمودند: جدایی جانبازان ازسایر ایثارگران برای شرکت در مسابقات و المپیادهای ورزشی، وضعيت خاص آنان به جهت محدودیت های جسمی عزیزان جانباز          می باشد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از اول سال 91 داشتن کارت کلاس بندی جانبازان جهت شرکت آنان در مسابقات الزامی است .
جناب آقاي بهروزی در خاتمه ی  سخنان خود ضمن تشكر از میزبانی گاز گيلان از مهندس نورموسوی و کارکنان شرکت گاز گیلان و کلیه ی برگزار کنندگان این دوره از مسابقات  قدردانی کرد.
شانزدهمین دوره از مسابقات فرهنگی ورزشی ایثارگران شرکت ملی گاز ایران ( یادواره شهدا) با اهدا مدالها به برگزیدگان و برندگان مقام های اول تا سوم 7 رشته ی ورزشی ، پایان یافت .
     

منبع : روابط عمومي شركت گاز استان گيلان

نویسنده : روابط عمومي شركت گاز استان گيلان ۱۵آبان ۱۳۹۰ 3207