هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
حضور کارمندان بسیجی شركت گاز استان گيلان در صبحگاه مشترك سپاه قدس

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان - همزمان با پنجمين روز از دفاع مقدس، جمع كثيري از كارمندان بسيجي ( خواهران برادران) شركت گاز استان گيلان همراه با بسيجيان كارمند ساير ادارات و دستگاههاي اجرايي استان درصبحگاه مشترك سپاه قدس حضور يافتند.

در اين مراسم سردار هامون محمدي با گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز بمناسبت هفته مقدس كارمندان بسيجي كليه ادارات و سازمانها در اين مكان جمع شده اند تا ضمن گراميداشت ياد شهدا و امام شهدا تجديد بيعتي با همرزمان و شهداي 8 سال دفاع مقدس داشته باند.

فرمانده سپاه قدس گيلان با تاكيد بر تحقق وعده هاي الهي تصريح كرد: خداوند در آيات الهي خود وعده داده است كه اگر كسي ياري رسان خدا باشد خداوند نيز با نصرت الهي خود در مواقع ضروري به ياري او خواهد شتافت.

سردار هامون محمدي گفت: امروز نظام سلطه را در تقابل با اسلام است و مستكبرين قصد نابودي انقلاب اسلامي را كردند. اما ملت ايران اسلامي  با درس آموزي از حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس قدرتمندانه درمقابل استكبار خواهيم ايستاد.

 فرمانده سپاه قدس گيلان حماسه هاو فداكاريهاي جوانان پرشور سپاهي و ارتشي در دوران جنگ را جز كارهاي نشدني كنوني در جهان تعريف كرد و افزود: در آن دوران عملياتهايي انجام شد كه امروز به عنوان افتخار حماسي از آن ياد مي شود، درست در زماني كه ايران اسلامي هيچگونه ميل و اراده براي جنگ نداشت به كشور تعرض شد و جوانان ما با شور انقلابي و هدايت پيامبرگونه حضرت امام توانستند خالق شيوه هاي جديد نبرد باشند.

سردار هامون محمدي اذعان كرد: توسعه و ترويج تفكر انقلابي و جهادي توسط بسيجيان سبب شد تا شكل جديدي از مقاومت در منطقه ايجاد شود. سالهاي متمادي استكبار جهاني با توطئه و نيرنگ از اسراييل حمايت مي كرد و كسي نمي دانست هدايت كننده ي تمامي توطئه هاي فوق آمريكاست، اما انقلاب اسلامي توانست چهره تزوير استكبار جهاني را به همه بنماياند.

فرمانده سپاه قدس گيلان گفت: هنر حضرت امام و جنگ ما اين بود كه از همه ظرفیتها استفاده كرد و با نيروي اراده و ايمان،  قدرتي مبتني بر نيروهاي ارزشمند بسيجي و مردمي شكل داد،گفتني است كه  اين مسير كه مسير مقدس شهداست و توسط شهداو امام شهدا باز شده، اميد است پيمودن در اين مسير همچنان با حضور شما بسيجيان  استمرار داشته باشد و استكبار جهاني كه امروز پايگاه و جايگاه قدرتي خود را ازدست داده از اين ادراده آهنين بسيجيان به هراس درآمده است.

در پایان این مراسم برادران و خواهران بسیجی با حضور در نمایشگاه هفته دفاع مقدس از غرفه های این نمایشگاه که مزین به دستاوردهای جنگ تحمیلی و ماکت های دوران جنگ بود، بازدید شد.

منبع : روابط عمومی

نویسنده : روابط عمومی ۸مهر ۱۳۹۲ 2344