هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
همايش عفاف و حجاب در شركت گاز استان گيلان برگزار شد

روابط عمومي شركت گاز استان گيلان- كميته صيانت از حقوق شهروندي و عفاف وحجاب شركت گاز استان گيلان همايش عفاف و حجاب با موضوع امر به معروف و نهي از منكر را با حضور مشاور استاندار گيلان در امور بانوان برگزار كرد.

در اين همايش سركار خانم بزرگي مشاور استانداري گيلان با بهره مندي از آيات و روايات اسلامي و به استناد از بيانات مقام معظم رهبري سخناني را در راستاي عفاف و حجاب بيان داشتند.

مشاور استانداري گيلان در اموربانوان اظهار داشت: امروز به شكرانه انقلاب اسلامي شريعه خداوند توسط فقها استنباط و به همه ما مي رسد.

وي با اشاره به انواع حجاب اذعان كرد: حجاب بردونوع ظاهري و باطني است كه رعايت آن برهمگان چه مرد و چه زن واجب است.

طيبه بزرگي با تاكيد بر ارتباط شكل ظاهري و  عفت باطن تصريح كرد: حضور زن در مجامع عمومي و مناسبات اجتماعي با رعايت شئونات اسلامي و باور قلبي امري لازم و ضروري است.

مشاور استاندار در امور بانوان قرار گرفتن درمسير الي الله و  قرب  خدا را از  زيرشاخه هاي حجاب باطني برشمرد و يادآور شد: عفت ريشه و حجاب ميوه درخت پاكدامني است،بنابراين محكم كردن ريشه اين درخت برعهده زنان باعفت جامعه ايراني است.

وي زن را بزرگ خانه دانست و گفت:  زناني كه در مناسبات اجتماعي فعاليت دارند، تربيت شده همان زن خانواده  هستند،  پس  اين زنانند كه بايد برروي تحكيم بنيان خانواده بيش از همه سرمايه گذاري نمايند.

طيبه بزرگي در پايان سخنان خود از سوي كليه بانوان استان گيلان از مديران، روسا و كليه كاركنان به خصوص بانوان  شركت گاز استان كه پابه پاي همكاران خود  دربحران برف دهه فجر 92 ، در برقراري جريان گاز تلاشي مجدانه داشتند قدرداني كرد.

در بخشي از اين مراسم مهندس سيد جلال نورموسوي به همراه رييس امور اداري ورييس حراست شركت گاز استان گيلان در اين همايش حضور يافتند.

در اين مراسم مهندس نورموسوي موفقيت شركت گاز استان گيلان را در 9 سال متوالي به عنوان دستگاه برتر مرهون تلاش هاي همكاران به خصوص بانوان شركت گاز دانست و اظهار داشت: همكاران خانم شركت گاز گيلان علاوه بر ايفاي وظيفه همسر و مادر بودن خود در منزل با تمام وجود 8 ساعت كامل در شركت حضور دارند و پيشرفت كاري آنان به حدي  است كه رضايت عمومي مديران ، مسئولان و مراجعه كنندگان را به همراه  دارد.

وي با اشاره به وجود 98 نيروي زن در شركت گاز استان گيلان تصريح كرد: 10 درصد خدمات شركت گاز استان در حوزه بانوان است لذا شايان ذكر است كه با همه محدوديت هاي موجود در بانوان  تاكنون هيچگونه كوتاهي در كار آنان مشاهده نشده است.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان با اشاره به اهميت زنان در مسائل خانه و خانواده يادآور شد: بحران برف اخير همه كاركنان به خصوص بانوان را درگير خود كرده بود، همه همكاران ما در مديريت بحران از هيچ كوششي دريغ نداشتند و مي توان گفت كه از خودگذشتگي و ايثار  در تلاش آنان  كاملاً مشهود بود.

در پايان مراسم از 9 نفر از بانوان محجبه شركت گاز استان گيلان با اهداء لوح تقدير و جوايز ارزنده تقدير شد و در ادامه به قيد قرعه به 3 نفر از شركت كنندگان در همايش جوايزي اهداء گرديد.

منبع : روابط عمومی

نویسنده : روابط عمومی ۳اسفند ۱۳۹۲ 1912