هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
هدف شرکت گاز؛ پاسخگویی سریع و شفاف به مراجعین

در راستاي سياست پاسخگويي مناسب و شفاف به مراجعين و ارباب رجوع همانند سنوات گذشته هر هفته روزهاي سه شنبه از ساعت 8:30 الي 12 ظهر روابط عمومي شركت گاز، ميزبان مراجعيني است كه متقاضي ملاقات مستقيم با مدير عامل مي باشند.

به گزارش روابط عمومي گاز گيلان- مهندس اکبر مديرعامل شركت گاز استان گيلان در این خصوص گفت: در سه ماه اول سال جاری در مجموع تعداد مراجعات مردمی 31 مورد بوده كه پس از تكميل فرم درخواست توانستند با اينجانب و يا مسئولین مربوطه ديدار و طرح موضوع نمايند.

وي ادامه داد: پس از طرح درخواست و مشكل توسط ارباب رجوع، دستور اقدام لازم براي رسيدگي به درخواست ها صادر شده و موارد درخواستي توسط روابط عمومي پيگيري و پاسخ لازم به آنها داده شده است.

مهندس اکبر اظهار داشت: بیشترین موضوع مراجعه هفتگي مربوط به درخواست شبكه و نصب علمک (42 درصد) بوده كه بيشتر اين موارد هم در رابطه با منازل فاقد سند و پروانه ساخت (نسقي) بوده است.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان افزود: همچنين مشکل صورتحساب گاز و درخواست اشتغال به كار به ترتیب با 17 و 11 درصد در رده بعدی موضوعات مراجعات حضوری قرار دارد.

وي از نکات قابل توجه مراجعات مردمی در سه ماه اول 97 را حضور تنها یک مراجعه کننده با درخواست گازرسانی به روستا عنوان نمود و اظهار داشت: با تدبير دولت و تصويب بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه سال 93، مصوبه شوراي اقتصاد براي گازرساني به روستاهاي بالاي 20 خانوار صادر شد و شركت گاز استان گيلان با پيشگامي در اين طرح به روستاهاي زيادي گازرسانی نمود؛ از اين رو آمار مراجعات حضوري بويژه شوراها و روستائيان براي درخواست گازرساني كاهش چشمگیری داشته است.

مهندس اکبر از ديگر عوامل كاهش مراجعات حضوري را، راه اندازي سامانه رسيدگي به شكايات و درخواست ها با مبادي ارتباطي مختلف از جمله تلفن گوياي 3414، نرم افزار موبایلی، ایمیل، سایت و ... عنوان نمود كه روند بررسي و پاسخگويي دقيق و سريع آن اطمينان مردم را جلب نموده است.

وی در همین راستا بیان نمود: در سه ماه اول امسال در مجموع بیش از 670 شکایت، درخواست، پیشنهاد و ... از طرق مختلف به سامانه رسيدگي به شكايات و درخواست های گاز گیلان ارسال شده که این مهم  نشان دهنده سهولت ارتباط مردم و مشترکین با شرکت می باشد.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان در پايان ابراز اميدواري كرد با تلاش و كوشش همه همكاران در واحدهاي مختلف، خدمات به نحو مطلوبي به مشتركين عزيز ارائه گردد تا موجبات افزايش هر چه بیشتر ضایتمندی مشترکین و به تبع آن اعتماد مشترکین و جامعه به شرکت را فراهم سازد.

۲۰تیر ۱۳۹۷ 2548