هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
از کارکنان برتر تکریم ارباب رجوع تجلیل شد

نشست بررسی عملکرد شرکت گاز استان گیلان در سال 97 و تبیین برنامه آتی شرکت در سال جدید و تقدیر از کارکنان برتر تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان - حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مراسم تقدیر از کارکنان برتر تکریم ارباب رجوع، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع)، سالروز ملی شدن صنعت نفت و فرا رسیدن نوروز 98، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز در سال 97 پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات گسترده دولت در جهت افزایش سطح رضایتمندی مردم گفت: بحمدالله در سال جاری شاهد اتمام عملیات راه آهن شمال بودیم و با برنامه ریزی های بعمل آمده  شرکت گاز استان گیلان توانست به ایستگاه های این خط در شهرهای رشت، امام زاده هاشم، رستم آباد و لوشان گازرسانی نماید.

مهندس اکبر در خصوص مصرف گاز در سال 97 گفت: مصرف گاز در سال جاری با صرفه جویی های صورت گرفته در بخش خانگی و محدودیت های صورت گرفته برای بخش نیروگاهی سبب شد تا میزان تحویل گاز به حدود 6 میلیارد مترمکعب برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اجرای فاز سوم پروزه های بند «ق»  از عزم راسخ شرکت گاز برای گازرسانی به بخش های صعب العبور و کوهستانی استان در سال 98 خبر داد و گفت: هم اکنون خوشه های دیلمان، ملکوت 2 و رودبار4 در حال اجرا می باشد و با برنامه ریزی های بعمل آمده خوشه سجیران در رودسر، مریان در تالش و گیلاده در آستارا تا اردیبهشت ماه به دست پیمانکار سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال 97 همه CNG های استان، تمامی ایستکاه های  CGS بجز جنوب استان و بالغ بر 200 واحد صنعتی به شبکه ماینتورینگ شرکت گاز متصل می باشند از واحدهای فناوری اطلاعات و اندازه گیری برای تحقق این مهم تشکر و قدردانی نمود.

مهندس اکبر با اشاره با تاکید دکتر سالاری استاندار گیلان در خصوص اهمیت کاهش مصرف انرژی در ادارات گفت: همه ما باید تلاش نماییم تا در سال جدید نسبت به کاهش مصرف انرژی بویژه انرژی برق در تابستان و انرژی گاز طبیعی در زمستان تلاش نماییم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان بر لزوم کاهش هر چه بیشتر مدت زمان ارائه خدمات و  رسیدگی به درخواست های مشتریان تاکید نمود

همچنین در این مراسم محمدحسین ساعتیان رئیس هیئت مدیره شرکت گاز استان گیلان ضمن تبریک ایام پیش رو از خدمات پرسنل شرکت گاز استان گیلان در سال 97 تجلیل کرد و گفت: با تلاش و زحمت شما همکاران گرامی امسال یکی از شکوفاترین سال های شرکت گاز استان گیلان رقم خورد و شاهد این مدعا دریافت تندیس سرآمدی شرکت ملی گاز و کسب رتبه برتر دوم در زمینه سلامت اداری می باشد که بیانگر عملکرد صادقانه کارکنان شرکت گاز استان می باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت گاز استان گیلان ابراز امیدواری نمود تا با تلاش و حسن نیت همانند 97 بتوانیم سال جدید را در کنار یکدیگر سپری نماییم.

در این مراسم همچنین معاونت های بهره برداری و مهندسی و اجرای طرح ها و امور مالی، پژوهش و برنامه ریزی به عنوان اعضای هیأت مدیره گزارشی از اقدامات انجام شده در سال 97 و برنامه های آتی بیان نمودند.

همچنین در ابتدای این مراسم به میمنت چهل سالگی انقلاب اسلامی از 40 نفر از کارکنان برتر تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی تجلیل و لوح تقدیر به آنان اهدا شد.

۲۸اسفند ۱۳۹۷ 2178