هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
پاسخگویی به بیش از 166 هزار درخواست در میز خدمت شرکت گاز استان گیلان

شركت گاز استان گيلان یک هفته پس از ابلاغ بخشنامه رياست محترم جمهوري در خصوص استقرار ميز خدمت، در تاريخ 8 خرداد 97 اقدام به تشكيل كارگروه ميز خدمت نمود و هم اکنون 23 خدمت درخصوص گاز از طرق حضوري، الكترونيكي و دفاتر پيشخوان به مراجعین محترم ارائه می گردد.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان - حسين اكبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه در راستای اجرای مناسب میز خدمت در شرکت گاز جلسات توجيهي ميز خدمت براي روساي ادارات گاز شهرستانها و همچنين رابطين ميز خدمت برگزار شده است،اظهار داشت: با برنامه ریزی های بعمل آمده موارد مورد نياز ميز خدمت از جمله فرم ها و ملزومات ديگر جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به مراجعین، در اختيار ادارات و رابطین میز خدمت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص نحوه اجرای میزخدمت در شرکت گاز بیان نمود: ميز خدمت را مي توان به سه بخش حضوري، الكترونيكي و دفاتر پيشخوان تقسيم نمود و در سال 97  در مجموع این سه بخش، بيش از 166 هزار خدمت ثبت گرديده است.

مهندس اکبر در خصوص خدمات بخش حضوری میز خدمت گاز استان گیلان گفت: در بخش حضوري كه از تيرماه سال 97 شروع شد، مجموعا 19 هزار و 500 خدمت مراجعه تا پايان سال 97 ثبت گرديد كه از اين میزان، بيشترين مراجعه كننده مربوط به اداره گاز شهرستان رشت با تعداد 4 هزار 500 مراجعه و كمترين مراجعه مربوط به اداره گاز شهرستان شفت با تعداد 110 مراجعه مي باشد.

وی ادامه داد: بيشترين خدمات درخواستي مراجعه كنندگان به ترتيب تقسيط گازبها با 16 درصد، پرداخت صورتحساب با 14 درصد و اشتراك پذيري با 10 درصد مي باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خصوص خدمات بخش الکترونیک میز خدمت گاز استان گیلان اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و همت واحد فناوری اطلاعات شرکت گاز استان گیلان ميز خدمت الكترونيكي تقريبا از مهرماه سال 97 شروع به کار نمود و هم اکنون در دو بخش وب سايت و اپليكيشن اختصاصي شركت گاز استان گيلان به مشتركين محترم ارائه خدمت مي كند.

مهندس اکبر افزود: در بخش خدمات الکترونیک مجموعا بالغ بر 5 هزار و 100 مورد خدمت به ثبت رسیده كه در اين بين بيشترين خدمت درخواستي، پرداخت صورتحساب (بيش از 92 درصد) و كمترين درخواست مربوط به خدمت قطع گاز (كمتر از 1 درصد) مي باشد.

وی در ادامه در خصوص دفاتر پيشخوان دولت گفت: در سال گذشته، حدود 142 هزار مراجعه کننده با حضور در دفاتر پيشخوان دولت خدمات گاز را دریافت نمودند كه در اين بين بيشترين مراجعه كننده مربوط به شهرستان رشت با حدود 60 هزار مراجعه و كمترين میزان مربوط به شهرستان املش با تعداد حدود یک هزار مراجعه مي باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان  همچنین بيشترين خدمات درخواستي مراجعه كنندگان را به ترتيب  قبض المثني با بيش از 66 هزار مورد، تغيير نام با 29 هزار مورد و مفاصا حساب با 24 هزار مورد عنوان نمود.

مهندس اكبر در پایان اظهار داشت: هدف شرکت گاز جلب رضایت حداکثری مردم عزیز می باشد و در این راستا هم اکنون هر 23 خدمت ممکن در سایت و نرم افزار موبایلی شرکت گاز استان گیلان قابل ارائه می باشد و مردم عزیز می توانند به آسانی و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را به ثبت رسانند.

۲۵اردیبهشت ۱۳۹۸ 1493