هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
مراسم تودیع و معارفه سرپرست شرکت گاز استان گیلان برگزار شد

عصر روز شنبه 30 بهمن 1400، مراسم معارفه عیسی جمال نیکویی به عنوان سرپرست جدید شرکت گاز استان گیلان با حضور سید جلال نورموسوی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان - در این مراسم آقای سید جلال نورموسوی ضمن گرامیداشت ماه پرخیر و برکت رجب، توفیق خدمتگزاری به مردم را هدیه ای از جانب خداوند عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم مسئولیتی بسیار سنگین است که ان شاءالله آقای نیکویی با همکاری همه سطوح کارکنان گاز گیلان  از عهده این وظیفه مهم سربلند بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه کار گروهی و هم افزایی برای رسیدن به موفقیت، اظهار داشت: باید در کنار تخصص و تجربه، از هم افزایی و خرد جمعی برای رسیدن به اهداف عالیه سازمان بهره برد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در خصوص وضعیت گازرسانی گفت: بحمدالله در بخش توسعه گاز به انتهای کار خود رسیده ایم و باید با تلاش و همت همه پرسنل درجهت افزایش سطح کیفی خدمات، هوشمندسازی و بهینه سازی سازمان گام برداریم.

آقای نورموسوی در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات ارزنده آقای اکبر در طی دوران مدیریت وی، برای آقای عیسی جمال نیکویی درجهت انجام هرچه بهتر وظایف محوله آرزوی موفقیت نمود.

همچنین در این مراسم آقای حسین اکبر ضمن عرض تبریک وآرزوی موفقیت برای آقای عیسی جمال نیکویی به عنوان سرپرست جدید گاز گیلان، از همراهی , تلاش و تعامل سازنده همه پرسنل و ارکان شرکت گاز در طی سال های مسئولیت خود تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه آقای عیسی جمال نیکویی سرپرست جدید شرکت گاز استان گیلان ضمن قدردانی از اعتماد و حمایت مدیران شرکت گاز بر همت و تلاش هرچه بیشتر برای دست یابی به اهداف عالیه سازمان تاکید کرد و گفت: ان شاءالله بتوانیم با حمایت های مدیران محترم شرکت ملی گاز ایران، کمک و همکاری همه پرسنل و همراهی مسئولین استان گیلان درجهت خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم شریف گیلان گام های بلند و موثری برداریم.

در پایان این مراسم حکم مسئولیت آقای عیسی جمال نیکویی به عنوان سرپرست جدید شرکت گاز استان گیلان از سوی آقای سید جلال نورموسوی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران به وی اهدا شد.

لازم به ذکر است آقای عیسی جمال نیکویی متولد 1349 بوده و دارای مدرک مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی می باشد. وی در سال 1377 به استخدام شرکت گاز در آمد و سابقه ریاست  واحدهای حراست و اندازه گیری و توزیع و ادارات شلمان، خمام، انزلی و لاهیجان را در کارنامه خود دارد.


۳۰بهمن ۱۴۰۰ 1773