هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
فرمانده سپاه قدس گیلان: خدامحوری و وحدت، رمز پیروزی بر دشمنان است

سردار محمد عبدالله پور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: خدامحوری و وحدت، رمز پیروزی بر دشمنان است.

 

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، روز پنجشنبه 7 مهرماه 1401 سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مدیران و مسئولین ادارات دولتی استان در سالن همایش روابط عمومی گاز گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و امام شهدا گفت: پیش از انقلاب دنیا به دو گروه سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم شده بود که این معادله با ورود امام خمینی (ره) و فلسفه ایشان به هم خورد.

 

وی رهبری خردمندانه رهبر کبیر انقلاب را کلید اصلی گذر از بحران ها و مشکلات آن دوران عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت امام با علم و دانش، بهترین راهکارها را برای برون رفت از بحران ها ارائه کرد و ملت ایران با پیروی کامل از منویات رهبر فرزانه خود توانست از سد مشکلات عبور کند.

 

سردار عبدالله پور با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره)، وحدت و پیروی از پروردگار و رسول خدا را رمز پیروزی و موفقیت دانست و گفت: امام به همگان نشان داد که اگر برای خدا کار کنیم و با مردم باشیم، می توانیم بر استکبار جهانی پیروز شویم.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی از ابتدای امر با انقلاب اسلامی دشمنی داشته اند، اظهار داشت: استکبار از همان ابتدای انقلاب با تجهیز دشمنان داخلی برای نابودی کشور تلاش کرد و پس از شکست این نقشه با تجهیز صدام، جنگی هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری داعش و حمایت استکبار جهانی از آن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: این توطئه خطرناک نیز در پایان با رشادت سردار سلیمانی و مدافعین حرم ناکام ماند.

 

سردار عبدالله پور در خاتمه اظهار داشت: هم اکنون دشمنان اسلام جنگی ترکیبی در بخش های مختلف اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را علیه کشور به راه انداخته اند و همه باید با همت و همدلی، شکستی دیگر را به دشمنان قسم خورده امام و انقلاب تحمیل کنیم.

 

همچنین در این مراسم عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی مردان و زنان دلاوری است که با از ایثار خود خیالات شوم دشمنان را نقش برآب کرده و عزت و افتخار را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.

 

وی با اشاره به رشادت های کارکنان صنعت نفت در جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در یکایک روزهای هشت سال دفاع مقدس، کارکنان خدوم صنعت نفت با حضور در خط مقدم هر دو جبهه رزم و اقتصاد، با تقدیم بیش از یک هزار شهید، در کنار مردم و نظام ایستادند و مقاومت و غیرت خود را به همگان نشان دادند.

 

جمال نیکویی در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت گازرسانی در استان گیلان پرداخت و گفت: بحمدالله به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون بالغ بر یک میلیون و 200 هزار مشترک گاز در گیلان، مصرف کننده گاز طبیعی می باشند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر همه شهرها و 2 هزار و 117 روستای گیلان از گاز برخوردارند بیان کرد: برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان که همگی در مناطق صعب العبور و کوهستانی قرار دارند، نیاز به حرکت جهادی و همکاری همه نهادها و ادارات استان داریم.

 

وی در خاتمه با اشاره به حضور گسترده ایثارگران در شرکت گاز، گفت: همانند هشت سال دفاع مقدس، هم اکنون ایثارگران معزز در سنگر شرکت گاز استان گیلان مشغول خدمت به مردم عزیز استان می باشند که نمود عینی آن عملکرد شایسته در شرایط دشوار و بحران های برف سال های گذشته است.

 

در ادامه این مراسم سرهنگ رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: این سازمان همه تلاش خود را برای خدمت به مردم و نظام به کار بسته است و در همین راستا با برنامه ریزی های مدون توانسته است بیش از 40 هزار نفر از پرسنل ادارات دولتی و خانواده های ایشان را در دوران کرونا واکسینه کند.

 

وی همه مدیران و بسیجیان را به پاسداری از اسلام و انقلاب دعوت کرد و گفت: باید با هوشیاری کامل از کشور در برابر حملات دشمنان دفاع کنیم تا انشاءالله بتوانیم این انقلاب را به نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) متصل نماییم.

 

در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین عطری، خانواده شهید جنگ تحمیلی حمید نیک مانده، خانواده شهید جبهه سلامت نرجس خانعلی زاده، جمعی از جانبازان شاغل در ادارات استان و همچنین فرماندهان پایگاه های بسیج با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

لازم به توضیح است در حاشیه این مراسم، فرمانده سپاه قدس گیلان و مدیران و مسئولین استانی از نمایشگاه هفته دفاع مقدس که در اداره مرکزی گاز استان گیلان برپا شده بود، بازدید به عمل آوردند.

 

۱۰مهر ۱۴۰۱ 938