هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
برگزاری همایش هفته دفاع مقدس در شرکت گاز استان گیلان

روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان - همزمان با هفته دفاع مقدس همایشی با حضور، سردار برزگر استاد دانشگاه و یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، مهندس جمشید ظهیری مدیرعامل،  معاونین  و جمع کثیری از کارکنان شرکت گاز گیلان که اکثرا از خانواده بزرگ ایثارگر و رزمنده دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بودند، در محل سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود ملی سیروس عباسی، فرمانده پایگاه شهید تندگویان شرکت گاز گیلان ضمن خیر مقدم به ميهمانان و حاضرین ، هفته دفاع مقدس را همچون نگینی درخشان بر تارک حماسه و ایثار دانست و اظهار داشت: این دوران همواره در سینه تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

وی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی مدیریت محترم عامل در برگزاری این همایش تصریح کرد: در دوران هشت سال جنگ نابرابر ارتش و نیروهای بسیجی و سپاهی با کمترین امکانات در برابر دشمن تا دندان مسلح تا پای جان مقاومت  و ایستادگی نمودند.

در ادامه این مراسم سردار برزگر با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حجاج ایرانی اذعان داشت: با مطالعه تاریخ می توان به گذشته سیاسی، تاریخی و امنیتی کشور آشنا شد.

سردار برزگر با اشاره به 2 حادثه بزرگ طی 37 سال اخیر در کشور یادآور شد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس منشأ تغییر و تحولات عظیمی در سطح جهان شد.

سردار برزگر با تاکید بر وقوع 25 جنگ بین ایران و عراق  طی 4 قرن اخیر خاطرنشان ساخت: دوران هشت دفاع مقدس آخرین جنگ رژیم بعثی عراق با ایران بوده و 24 جنگ گذشته جنگ ایران با امپراطوری عثمانی بوده است .

وی ضمن تبیین علل وقوع جنگ هشت ساله ایران و عراق اظهار داشت: با توجه به تحریم تسهیلاتی و شرایط سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران در اوايل پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان تمایلي به درگیری و جنگ نداشته است.

سردار برزگر ، روحیه جاه طلبی و احساس حقارت صدام از قرارداد 1975 الجزایر را مهم ترین علل بروز جنگ تحمیلی برشمرد و افزود: از اینکه از دوران هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان  دفاع مقدس یاد می شود به جهت تفکر جهادی حاکم بر اقشار مردم ایران بوده است.

این استاد دانشگاه در  ادامه سخنان خود با اشاره به آمار شهدای هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در دوران هشت سال جنگ نا برابر 208 هزار و 758 نفر از فرزندان این مرز و بوم به شهادت رسیدند که از این تعداد 85 هزار و 332 نفر بسیجی بوده اند.

این مسئول در ادامه با  اشاره به خدمات ارزنده شرکت گاز به مردم گفت: ارائه خدمات مجموعه متخصصین و کارکنان محترم این شرکت در به مردم و روستاييان  نشان از یک تفکر جهادی و دلسوزانه دارد .

در پایان این همایش ضمن پخش نماهنگی از دوران دفاع مقدس به قید قرعه به 10 نفر از حضار جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

منبع : روابط عمومی

نویسنده : روابط عمومی ۸مهر ۱۳۹۴ 2438