واحد پژوهش:
از جمله وظایف این واحد، برنامه ريزي جامع به منظور انجام فعاليتهاي مطالعاتي و پژوهشي در بخشهاي مختلف شركت جهت آگاهي از آخرين دستاوردهاي علمي و امكان استفاده از روشهاي نوين در وظايف، فعاليتها و فرآيند هاي عملياتي موجود، در راستاي بهينه سازي آنها میباشد. این امر با مشارکت همه جانبه کارکنان سازمان و همچنین واحدهای پژوهشی برونسازمانی (دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان) صورت میپذیرد.
واحد هماهنگی فروش و خدمات مشترکین:
این واحد در راستای قوانین و الزامات بالادستی به هماهنگی فعالیتهای فروش و خدمات مشترکین مختلف تجاری، خانگی و صنعتی با رعایت مقررات و دستورالعملهای مربوطه در سطح استان می پردازد. هماکنون خدمات به مشترکین مختلف در قالب 22 خدمت زیر ارائه میشود.
ردیف
|
نوع خدمت
|
ردیف
|
نوع خدمت
|
1
|
اشتراک پذیری مشترکین جزء
|
12
|
رفع اشکال قبض گاز
|
2
|
اشتراک پذیری مشترکین عمده
|
13
|
تست کنتور گاز
|
3
|
ارائه قبض المثنی
|
14
|
نصب علمک
|
4
|
ارائه استعلام بدهی (تسویه حساب)
|
15
|
جمع آوری تجهیزات (تخریب و نوسازی)
|
5
|
ارائه استعلام سازمانها (دفترخانه رسمی/شهرداری ها)
|
16
|
جابجایی علمک
|
6
|
تغییر نام مشترک جزء
|
17
|
قطع جریان گاز مشترکین
|
7
|
اصلاح آدرس مشترک جزء
|
18
|
وصل مجدد جریان گاز مشترکین
|
8
|
ثبت رقم کنتور مشترک جزء (نبودخوانی)
|
19
|
ارائه جزئیات محاسبه صورتحساب
|
9
|
اصلاح قبض مشترکین گاز
|
20
|
تفکیک کنتور گاز
|
10
|
تغییر ظرفیت (تغییر لوله کشی/تغییر تعداد واحد)
|
21
|
اقاله/فسخ قرارداد
|
11
|
تغییر نوع مصرف مشترکین گاز
|
22
|
تعویض کنتور گاز
|
واحد بهینه سازی مصرف گاز:
برنامه ريزي ، كنترل و نظارت بر مطالعات فني واقتصادي طرحهاي بهينه سازي و سازماندهي در جهت طراحي و اجراي طرحهاي مصوب ، كنترل و نظارت عاليه بر طراحي و اجراي طرحهاي بهينه سازي ، مشاوران و پيمانكاران طرحها ، كنترل ونظارت بر تدوين مفاد كتابچه پيمان جهت انجام طرحهاي بهينه سازي مصرف گاز توسط این واحد سازمانی مدیریت شده و انجام می پذیرد.
واحد روابط عمومی:
از جمله وظایف این واحد سازمانی می توان به برنامه ريزي در جهت انعكاس فعاليتها ، برنامه ها و اخبار مربوط به شركت گاز استان گیلان در سطح جامعه ازطريق رسانه هاي گروهي ، جرايد و ديگر طرق ممكن ، برقراري ارتباط با اقشار مردم ، سازمانها و ارگانها در راستاي دريافت نظرات ذینفعان مختلف درون و برون سازمانی، رسیدگی به شکایات، انتقادات ، پيشنهادات آنها و آگاهي از سطح انتظارات جامعه از خدمات شركت برشمرد.
همچنین برگزاري مراسم هاي مختلف ملي، مذهبي و افتتاح طرح ها و پروژه ها، بررسي اطلاعيه ها و بخشنامه ها و نشر آنها جهت آگاهي كاركنان، فراهم نمودن امكانات در راستاي بازديد اشخاص ، نمايندگان و مقامات از تأسيسات شركت و برگزاري جلسات پرسش و پاسخ و اطلاع رساني بين مسئولين ، كاركنان و مردم از دیگر وظایف آن می باشد.