طبق بند 2 ماده 9 مصوبه شماره 1127128 مورخ 1395/12/28شورای عالی اداری با عنوان ”حقوق شهروندی در نظام اداری“، شهروندان حق دارند تا سیاستها، تصمیمات، فرآیندها، خدمات و اقدامات دستگاههای اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز نمایند.
	در این راستا و به منظور جلب مشارکتهای مردمی، شرکت گاز استان گیلان بر خود لازم میداند نظرات، پیشنهادات و انتقادات آحاد مردم بویژه از سوی نخبگان، متخصصین، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان را گردآوری و راهکارهای افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید. این شرکت تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد جامعه و دستگاه های اجرائی را در سرلوحه کار خود قرار داده است و به همین منظور بسترهای ارتباطی الکترونیکی را به شرح زیر فراهم و ارائه می نماید:
	 
	* سامانه رسیدگی به شکایات
	* میز خدمت الکترونیک
	* گفتگوی آنلاین
	* ارتباط با مدیران سازمان
	* سامانه نظرسنجی